środa, 27 marca 2013

Pamiętnik narkomanki,

Sposób na prztrwanie-milczenie
sposób na życie-przetrwanie
sposób na milczenie-śmierć.

Zaczełam czytać pamiętnik Narkomanki ! nigdy nie przeczytalam żadnej ksiązki ale jak tą zaczełam to mnie wciągneła... musze ją dziś dokończyć czytać. To niesamowita książka jest warta przeczytania!.


Wolność jest mitem. Ludzie są więźniami własnej skóry, ciała, płci, konwenansów, zasad, reguł, prawa, miłości i nienawiści, wiary, a jeśli w nic nie wierzą - braku punktu odniesienia, pieniędzy, pracy albo jej szukania, sumienia, chorych ambicji, lenistwa, nałogów i czasów, w jakich przyszło im żyć. Szukają wolności, ale boją się jej, są konformistami i tych, którzy się wyróżniają, skazują na ostracyzm, palą na stosach lub w komorach gazowych, zamykają w więzieniu lub w szpitalach psychiatrycznych. Nie opłaca im się ufać, mówią, ale sami ufają, zawodzą zaufanie, cierpią z powodów zadawanych ran i ranią tak mocno jak można sobie to wyobrazić. Ludzie chcą wolności i lubią odloty po alkoholu lub narkotykach, koją nerwy fajkami, chcą wszystko kontrolować i marzą o utracie kontroli. Ludzie są genetycznie skażeni. Nie można uciec od samego siebie, chyba że w samobójstwo, które skazuje na wieczne potępienie i niewolę. Wolność to ideał, mit, coś, za czym tęsknimy, wolność to raj.



"Boję się śmierci, ale brakuje mi woli życia. Moje życie to ciągłe cierpienie."






"Nawet gdy jest się bardzo silnym, zdarzają się takie chwile, kiedy potrzebujemy drugiego człowieka. Myślę, ze można być silnym, gdy się wie, że on jest, po to żeby udźwignąć swój własny ciężar"




"Tak już ma być zawsze: poranek, gdy nie chce się wstać, zmierzch, kiedy nie chce się jeszcze umierać, wieczór pełen obaw, niekończąca się nocna udręka. Już płakać nie potrafię, chyba nie potrafię. A kochać ? Gdzie podziało się moje uczucie miłości?


"A jednak muszę godzić się nieustannie z własnym buntem, rozgniewanym serce, okaleczonym ciałem, chorą duszą, samotnymi powrotami. Trzeba się z tym pogodzić, bo nie ma innej drogi."



Zacz
ęł
am zastanawia
ć
si
ę
nad
ś
mierci
ą 
. Czy si
ę
boj
ę
? Chyba tak. Kiedy
ś
 bardzo si
ę
ba
ł
am

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Fast Blinking Hello Kitty